Kobo maakt ereader goedkoper met reclame

0

In april van dit jaar lanceerde Amazon een goedkopere versie van de Kindle met reclame op het scherm. Het Canadese ereadingbedrijf Kobo volgt Amazons voorbeeld en heeft nu ook een goedkopere versie van de Kobo op de markt gebracht met reclame. De Kobo Touch with Offers is 30 dollar goedkoper dan de normale Kobo Touch.

De Kobo Touch with Offers toont net als de Kindle With Special Offers (SO) reclames onderin op het hoofdscherm en als screensaver. In plaats van de afbeelding van het laatst gelezen boek verschijnt nu een reclameboodschap als screensaver. Opvallend is de prijsstrategie van Kobo want het bedrijf heeft namelijk voor dezelfde prijs gekozen als de Kindle SO: 99 dollar. Dit terwijl de prijs van de normale Kobo Touch 10 dollar lager is dan de Kindle Touch.

Amazon biedt eigenaren van een Kindle 4 SO de mogelijkheid om de reclameboodschappen op de ereader stop te zetten. Hiervoor moet de gebruiker het prijsverschil tussen de gewone Kindle 4 en de Kindle 4 SO betalen. Of deze mogelijkheid ook door Kobo geboden wordt is nog niet bekend.

Momenteel is de goedkopere versie van de Kobo alleen beschikbaar in de VS en alleen in het zwart. Op de productpagina staat vermeld dat de ereader binnen 2 à 3 weken leverbaar is.

(Via: The Digital Reader)

Vorig artikelKindle Million Club uitgebreid tot 14 auteurs
Volgend artikelHema vandaag gestart met online boekenverkoop

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in