Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Algemene topics over ereaders e-reader met voorleesfunctie

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door Monique Oudshoorn – Vereniging Onbeperkt Lezen.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #23128 Reageer
    wop
    Deelnemer

    Beste mensen,

    Ik ben op zoek naar een e-reader met voorleesfunctie voor mijn zeer traag lezende zoon. Op internet kan ik maar weinig informatie vinden nl. Alvast hartelijk dank voor eventuele info!

    #23130 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Informeer eens bij ‘Visio’, een organisatie voor ondersteuning van slechtzienden. Die hebben hulpmiddelen om voor te lezen. Of ze inmiddels ook iets als ebooks kunnen behappen weet ik niet.

    #23131 Reageer
    Wop
    Gast

    Dank je, ik ga kijken!

    #23134 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Je zou ook audioboeken op een MP3 speler kunnen zetten, of is het de bedoeling dat je zoon meeleest terwijl hij luistert.

    #23137 Reageer
    zetmolm
    Deelnemer

    Als het de bedoeling is dat je zoon meeleest terwijl er wordt voorgelezen, moet je op zoek naar een reader met ’text-to-speech’ functionaliteit. Daarvan zijn er niet (meer) zoveel. PocketBook heeft er nog een paar: bijv. de PocketBook Ultra (vrij prijzig), en de wat oudere types PocketBook Touch en de Touch Lux (de Touch Lux 2 en 3 hebben dan weer geen text-to-speech).

    Deze readers hebben geen ingebouwde luidspreker, maar wel een uitgang voor een koptelefoon. Je kunt bijv. de oortjes van een MP3-speler gebruiken.

    Ik weet niet of de Nederlandse stemmen al zijn voorgeinstalleerd op deze readers, maar je kunt in ieder geval een mannenstem en een vrouwenstem downloaden van de site van PocketBook. Het zijn natuurloijk wel ‘computerstemmen’.

    #23148 Reageer
    wop
    Deelnemer

    He is inderdaad de bedoeling dat hij meeleest. wat vreemd dat er zo weinig van zijn, maar dat maakt het wel logisch dat ik ze niet kon vinden, hihi..
    Ik ga eens kijken naar PocketBook. Je hebt gelijk, het is zeker wel de vraag of het aardig meeluistert met zo’n computerstem.
    Audioboeken op een Mp3 zetten is zeker ook mogelijk, maar dan moet je steeds van die dure luisterboeken aanschaffen en daarbij gaan di ook steeds meer uit de handel, als dat is wat jij bedoelt HildaT?
    Dank jullie wel voor de antwoorden!!!

    #23247 Reageer
    Monique Oudshoorn – Vereniging Onbeperkt Lezen
    Gast

    Als spreekbuis van mensen voor wie tekst niet voor zich spreekt beijveren wij ons als Vereniging Onbeperkt Lezen voor beter toegankelijke boeken. Het e-boek is een uitkomst voor lezers die om wat voor reden dan ook met het gewone boek niet uit te voeten kunnen. In de toekomst hopen wij dat de e-books toegankelijker worden door ze toe te rusten met spraakfunctie en meeleesfunctie (zoals je die ook op sommige websites vind waarop Readspeaker of Browsealoud zijn geinstalleerd). Helaas is men nog niet zover maar ik heb geluiden gehoord dat dit niet lang meer gaat duren.
    Ik weet de leeftijd van je zoon niet, maar wellicht biedt het project Yoleo.nl van Dedicon ook mogelijkheden! De digitale boeken zijn daar toegerust met een meeleesfunctie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: e-reader met voorleesfunctie
Je informatie: