Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Aura synct niet met Mac

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Injo 4 weken, 1 dag geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

haircut2009
    Bijdrager

Mijn eerste vraag hier, hopelijk kan iemand me helpen. Heb een gloednieuwe Kobo Aura. Het meegeleverde kabeltje deed niks. Met een nieuwe kabel laadt de eReader wel op, maar hij verschijnt na aansluiten niet in de Finder (verkenner in Mac). Ik kan er dus geen boeken opzetten die op mijn harde schijf staan. Andere USB-poort en zelfs andere computer (ook pc) geprobeerd. Is dit iets wat Kobo tegenhoudt om ervoor te zorgen dat je alleen boeken via Kobo zelf koopt? In dat geval stuur ik ‘m terug. Bedankt alvast!

#53806 Reactie

Ton

Ik heb een oude iRiver, als ik die via USB op de PC aansluit wordt hij niet meteen gezien als harde schijfstation terwijl hij wel meteen begint te laden. Sla ik dan de USB los trek en er direct weer in steek wordt hij wel gezien als schijfstation. Probeer dat eens.
    En je zegt andere PC geprobeerd, is dat ook een Mac?
    Of KOBO dat tegenhoudt weet ik niet, ik lees boeken van anderen en gebruik Linux als besturingssysteem en heb eigenlijk nooit problemen.

Ton.

#53819 Reactie

haircut2009
    Bijdrager

Beste Ton, bedankt voor je antwoord. Helaas werkt dit ook niet. En heb het zowel op Mac als Windows-pc geprobeerd. Vreemd genoeg had ik dit probleem niet bij mijn oude Sony e-reader (PRS-T1), die helaas ‘op’ was. Toch gek als je een nieuw apparaat koopt dat deze niet werkt.

Nogmaals dank,
    Toon

#53872 Reactie

Richard de Boer
    Bijdrager

Met nieuw bedoel je dat dit de eerste keer is dat je de reader in gebruik neemt? Heeft de reader in dat gevsl de hele eerste installatie setup goed doorlopen? Inclusief het downloaden van de meest recente firmware. Kobo wil graag dat je de boeken ook bij ze koopt, zo worden bijvoorbeeld alleen de daar gekochte automatisch meegenomen in een synchronisatie, maar legt verder geen beperkingen op als je ook andere boeken erop wilt hebben. Zelf koop ik al mijn boeken bij Bruna of andere leveranciers.

#79937 Reactie

monic

Ik heb hetzelfde probleem, niet altijd maar wel meestal. Soms herkent hij de ereader, maar ik doe niet iets anders. `ik volg het dus met belangstelling

#82592 Reactie

Gun

Ik had dit probleem ook met mijn Bebook e-reader en mijn Mac. Ik heb het opgelost met een dikkere kabel. Ineens werkte alles weer.

#85665 Reactie

Injo

Als ik mijn kobo aansluit op de computer(iMac) slaat de muis en het toetsenbord vast. Kan dus niets meer. Alles geprobeerd, maar probleem blijft bestaan. Kan dus geen boeken overzetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Kobo Aura synct niet met Mac
Mijn informatie: