Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo in gebruik nemen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #24047 Reageer
    vissertw
    Deelnemer

    Ik ben aan een nieuwe e-reader toe.
    Nou lees ik steeds berichten over de verplichting opgave te doen bij Kobo van je naam, e-mailadres en jouw contacten alvorens het apparaat in gebruik genomen kan worden.
    Is dat werkelijk zo en zo ja is dat te omzeilen?
    Anders geen Kobo voor mij.

    Groeten,

    Ton Visser.

    #24052 Reageer
    Ralph
    Gast

    Bij het in gebruik nemen van mijn Glo HD is het mij niet gelukt dit te omzeilen, ikzelf zie er het probleem niet van in.
    Indien je hier problemen mee hebt, kan je toch ook fake-gegevens opgeven? Er zijn gratis diensten die een random gegenereerde emailadres voor je maken waarmee je 60 minuten een emailadres hebt, kijk bijvoorbeeld eens op https://www.guerrillamail.com/nl/inbox

    #24055 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    Wat je nodig hebt is een account bij Kobo, of een van hun partners. Voor Nederland is dat bv bol.com. Ik snap dat het vervelend is om dit af te geven maar het heeft ook grote voordelen. Boeken die je aankoopt bij de winkel waarmee je bent ingelogd (kobo, bol.com, FNAC etc) komen namelijk automatisch op de e-reader te staan. Je hebt hierbij geen PC meer nodig, geen rare software programma’s, geen Adobe ID of andere vervelende dingen. Ikzelf zie hier dan ook alleen maar voordelen in en geen nadelen.
    Je kan natuurlijk altijd een account aanmaken met een algemeen mailadres (gmail of hotmail bijvoorbeeld) en die gebruiken.

    #24063 Reageer
    vissertw
    Deelnemer

    Maar is dan het opgeven van fake gegevens ook niet een vorm van omzeilen?

    Ik wil gewoon een e-reader kopen, met een usb kabel aan de pc hangen, die reader wordt dan herkend door Calibre, en dan wil ik er boeken opzetten die ik al jaren in de Calibre bibliotheek heb, meer niet.
    Gaat dat zo werken of niet met een Kobo?

    Groeten,

    Ton.

    #24064 Reageer
    Ralph
    Gast

    Jazeker, dat gaat werken, want zo doe ik het ook. Het account doe ik niks mee, ik laad al mijn boeken in met Calibre.

    #24074 Reageer
    vissertw
    Deelnemer

    Maar zonder account gaat het dus niet Ralph als ik het goed begrijp.
    Er staat toevallig een heel verhaal over epub kopen en DRM enzo in het NoordHollands dagblad en bovendien gebruik ik Linux op de PC.
    Maar bedankt voor de reacties.

    Groeten,

    Ton.

    #24078 Reageer
    Joan
    Deelnemer

    Nederlandse e-boeken die je koopt hebben bijna allemaal Watermerk DRM. Daar merk je niets van bij het overzetten en Calibre doet het daar erg goed mee. Ik gebruik een Kobo maar koop mijn boeken elders. Elk weet zelf wel of zijn boeken uit de Calibre bibliotheek netjes betaald of gratis als promotie aangeboden werden dan wel uit de collectie van familie of vrienden komen of zo van het internet zijn geplukt. Weet dat een boek met Watermerk DRM als je verboden ‘uitleent’ altijd naar jou terug verwijst. Wees dus voorzichtig met uitlenen. Andere vormen van DRM kunnen vervelend zijn, ook voor wie zelf netjes een boek aangeschaft heeft maar problemen ervaart met het autoriseren van zijn toestel. Ik maak het mezelf gemakkelijk: Nederlandse boeken schaf ik enkel aan met Watermerk en die kunnen dan via Calibre het toestel op. Engelse of Franse of Duitse boeken koop ik sedert jaren bij Amazon.com en lees ze in combinatie met een Kindle. Wel een vervelende DRM en een andere ’taal’ maar last heb ik er niet van. De boeken kan ik steeds opnieuw downloaden.

    #24086 Reageer
    annemiek
    Deelnemer

    [quote=24074]Maar zonder account gaat het dus niet Ralph als ik het goed begrijp.
    Er staat toevallig een heel verhaal over epub kopen en DRM enzo in het NoordHollands dagblad en bovendien gebruik ik Linux op de PC.
    Maar bedankt voor de reacties.

    Groeten,

    Ton.

    [/quote]

    Het verwarrende is dat om de e-reader in gebruik te nemen je een account nodig hebt. Nadat je dat hebt gedaan kan je zelf kiezen wat je ermee doet. ga je het gebruiken voor bol.com of kobo of een andere winkel of werk je met calibre, Adobe Digital Editions of welk ander programma dan ook.

    #46171 Reageer
    langejoop
    Gast

    Wat een bagger hee dat je een account moet aanmaken voor een apparaat wat je koopt en het niet vermeld staat op de site waar je het koopt
    mijn account meteen weer ongedaan gemaakt.
    tegen de tijd dat ik de 7000 boeken uit heb zal deze e-reader ook niet meer leven vermoed ik, en software updates zijn helemaal onzin voor een apparaat wat nooit met het internet verbonden is.

    not nice LJ

    #46253 Reageer
    ladyavenue
    Deelnemer

    Software updates zijn soms nodig om het apparaat te verbeteren zoals langere accu duur of het beter reageren van de software.
    Maar een account aanmaken vind ik ook bagger. Daarom blijf ik nog altijd bij mijn Sony T2.

    #73743 Reageer
    monique
    Gast

    hoi
    ik heb vandaag een refurbished aura gekocht maar krijg m niet aan de praat. wifi instellen gaat prima maar inloggen met welk account dan ook weigert hij. krijg steeds een foutmelding op email of wachtwoord. Iemand een idee?

    #76179 Reageer
    ceel
    Gast

    Hoe lees je die boeken dan, lange joop?
    Ik bedoel, hoe verwijder je dan je account? Want dan blijf mijn reader om een account vragen???

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #46171 in Kobo in gebruik nemen
Je informatie: