Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Ereaders Kobo Kobo Mini wit scherm

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #23843 Reageer
    Kobo1984
    Deelnemer

    Ik heb een Kobo mini cadeau gekregen, wat was ik er blij mee!
    Totdat het apparaat gisteren een wit scherm vertoonde tijdens de configuratie/synchronisatie en geen teken van leven meer gaf.
    Contact opgenomen met de klantenservice, alle vormen van resetten geprobeerd maar niets helpt.
    De enige optie is om het apparaat op te sturen naar Kobo. Alleen willen ze daar een bewijs van aankoop voor hebben.
    Helaas heeft mijn oma (van bijna 91) deze niet meer kunnen vinden…. 🙁
    Heeft er misschien iemand voor mij een kopie van een aankoopbewijs van een Kobo mini? Je zou me er enorm mee helpen!
    Ik was juist zo blij met mijn ereader. Wie weet kan Kobo er dan nog wat mee, anders kan het apparaat zo de prullenbak ingooien 🙁

    #23844 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Heb je al geprobeerd de kobo eens flink (minstens 8 uur) op te laden via het stroom? Wil soms wel eens helpen.

    #23846 Reageer
    Kobo1984
    Deelnemer

    Ja ook geprobeerd. Hij heeft van gisteren 22.00 tot vanmorgen 10.00 aan de stroom gehangen. Maar geen verschil, hij blijft niets doen 🙁

    #23849 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Jammer, ik hoop dat je een bon bemachtigd

    #23854 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Als je handig bent kan je de ereader eens open maken. Er zijn wel filmpjes op Youtube waarop te zien is hoe dat moet. De achterwand zit eenvoudig vastgeklikt en is los te wippen met een kleine schroevendraaier o.i.d.

    Probeer dan eens of je het kabeltje van de batterij los kan maken. Zo ja, wacht dan circa 15 seconden en plaats dan het stekkertje terug. Misschien helpt dat want dan moet de ereader echt opnieuw opstarten. Bij alle bekende reset opties blijft namelijk de circa 3,5 Volt accuspanning op de ereader staan en is er nooit sprake van een echte “koude” start.

    #23855 Reageer
    Kobo1984
    Deelnemer

    Bedankt voor het meedenken. Maar bij de mini zit er een geklikte achterkant op endaarna nog een geschroefde achterkant. Weet niet wat ik daarachter aantref, ben niet heel technisch aangelegd namelijk 🙁

    #23870 Reageer
    Carel
    Deelnemer

    Heb je hier iets aan? Ik doel op het laatste stukje film waar de achterwand eraf gaat en een klein gaatje voor reset doeleinden zichtbaar wordt. Het is wel belangrijk dat je met een paperclip ook voelt dat je de miniatuur drukknop die erachter zit bedient, want die drukknop moet enkele seconden ingedrukt blijven zodat de systeemsoftware herkent dat een reset nodig is. Met even kortstondig indrukken lukt het vaak niet.

    Helpt het niet, maak dan toch eens voorzichtig die paar kleine schroefjes los. Er zal een printplaatje met electronica tevoorschijn komen met daarop of ernaast een platte, gel-achtige batterij waaraan twee draadjes zitten of een dun kabeltje naar een stekkertje op de printplaat. Dat stekkertje moet dan even losgehaald worden en na 10-15 seconden weer teruggezet.

    Misschien kan een meer technische kennis/vriend je anders helpen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Kobo Mini wit scherm
Je informatie: