Let op: je bent niet ingelogd. om in te loggen of een account aan te maken. Met een account kun je topics volgen, favoriet maken, een avatar toevoegen, én maak je bovendien automatisch kans op een boekenbon van 25 euro die we elke maand onder onze actieve forumgebruikers verloten!

Home Forums Algemeen Nieuws & Discussie Vertaling engels Nederlands.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #23129 Reageer
    Leoietje
    Deelnemer

    Goede Middag ik ben Leoietje en ben nieuw hier.
    Ik heb een kobo air black en heb hier een vraagje over.
    Ik ben van plan om ook Engelstalig boeken te gaan lezen, maar mijn Engels is nog niet zo heel goed.
    Nu zie ik diverse woorden boeken staan maar geen Engels Nederlands.
    Kan je die ergens downloaden en hoe moet je die dan in je e-reader bij de woordenboeken zetten.
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Verder ben ik zeer tevreden over de kobo en ik werk ook met calibre dit is een prima combi!
    Alvast bedankt voor uw hulp.
    Vriendelijke groeten,
    Leoietje

    #23135 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    De Kobo Air black ken ik niet, weet niet wat voor e-reader dit is. Zelf heb ik de Kobo Aura en hier staat gewoon een Engels-Nederlands woordenboek op

    #23136 Reageer
    Leoietje
    Deelnemer

    Ik heb eens gekeken bij de woordenboeken en er staat geen engels nederlands bij.
    Hoe kan ik deze op mijn ereader krijgen?

    #23149 Reageer
    HildaT
    Deelnemer

    Misschien heb je hier iets aan, overigens gewoon even gegoogeld
    https://kbdownload1-a.akamaihd.net/magento/userguides/downloads/KoboGlo/koboglo_userguide_nl.pdf In de index staat wel welke pagina je moet hebben

    #23153 Reageer
    Jeroen
    Gast

    Op de Kobo e-readers is inderdaad geen Engels-Nederlands vertaalwoordenboek direct te installeren. Wel is er een Engels-Engels (verklarend) woordenboek beschikbaar direct op de e-reader.
    Met wat meer moeite kan je ook een Engels-Nederlands woordenboek op je e-reader zetten. Het volgende heb ik (met wat hulp van het oude forum) geprobeerd en dat werkt op de Kobo Glo HD in elk geval:

    – Ga op je computer naar

    – Download daar een of meer gewenste woordenboekbestanden. Nederlands van en naar Engels/Duits/Frans zijn er te vinden. Het zijn zip-bestanden, maar je moet ze vooral niet uitpakken. Opslaan met rechtermuisknop dus.
    – verbind je Kobo met de computer en zoek via de verkenner je e-reader op (bij mij G:)
    – plaats de zip-bestanden met de woordenboeken in de map “G:\.kobo\dict”
    – koppel je e-reader veilig los van de computer en de nieuwe woordenboeken zijn te gebruiken

    #86839 Reageer
    Vanelli
    Gast

    Bedankt Jeroen, met name ook voor de duidelijke uitleg.

    #90701 Reageer
    Peggy
    Gast

    Dag Jeroen,
    Ik heb de woordenboek FR-NL zoals in uw bericht van 2015 geïnstalleerd op mijn Kobo Aura H2O (editie 2013). Als ik in verkenner op mijn PC ga kijken op G-drive-Kobo, dan staat dit woordenboek (512Kb) op de reader geïnstalleerd. Als ik nadien (na syncronisatie ereader) op Reader bij Instellingen – woordenboeken ga kijken dan staat dit woordenboek er ook bij maar met 0Kb. Kan het zijn dat mijn reader hiervoor te oud is? Lukt het installeren van woordenboek bij nieuwere editie wel? Bedankt voor uw feedback.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Vertaling engels Nederlands.
Je informatie: