Hebban neemt Week van het Luisterboek over

0
luisterboek-hebban
Afbeelding: Hebban

Boekensite Hebban neemt de organisatie van de Week van het Luisterboek over van de CPNB en gaat samenwerken met de belangrijkste spelers in de luisterboekenmarkt.

De Week van het Luisterboek bestaat al sinds 2005. Tijdens het evenement staan audioboeken en deze bijzondere manier van verhalen vertellen centraal. Ook wordt de prijs uitgereikt voor het luisterboek van het jaar.

De laatste jaren werd het evenement georganiseerd door de CPNB, die echter dusdanig reorganiseerde dat er niet voldoende budget beschikbaar was voor boekgerelateerde activiteiten als Manuscripta, de Avond van het Spannende Boek en ook de Week van het Luisterboek.

Sander Verheijen, general manager en hoofdredacteur bij Hebban is van mening dat luisterboeken de overlevingskans voor boeken- verhalenmakers helpen te vergroten. Hebban gaat ook op de eigen website meer aandacht aan luisterboeken besteden.

De campagne zal zich vooral online afspelen. Verheijen: “Er zit muziek in luisterboeken, dat kan ook letterlijk, maar is in dit geval figuurlijk bedoeld. En omdat het luisterboekendomein zich al voor een heel groot deel verplaatst heeft naar de online wereld, was daarmee de stap naar Hebban snel en eenvoudig gemaakt.”

De Week van het Luisterboek loopt van 22 tot en met 28 mei 2017.

 

 

 

Vorig artikelVS: Paperbacks en audioboeken stijgen, e-books dalen
Volgend artikelGefeliciteerd! Dit is de winnaar van de Kobo Aura ONE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in