Deutsche Telekom start contentplatform PagePlace

0

Het Duitse telecombedrijf Deutsche Telekom heeft vandaag op de ICT-beurs CeBIT het contentplatform PagePlace gepresenteerd. Met PagePlace biedt het bedrijf een compleet platform voor de verkoop van ebooks en digitale kranten en tijdschriften.

Via PagePlace kunnen Duitse consumenten eenvoudig nieuwe digitale boeken, kranten en tijdschriften aanschaffen en lezen op de PC, tablets en smartphones. Vandaag werd een eerste versie van het platform gelanceerd, met een webshop, apps voor iPhone en iPad en een programma voor de computer. Deutsche Telekom heeft eveneens aangekondigd dat de iOS-apps binnen de komende drie maanden een update zullen krijgen waarmee in-app aankopen plaats kunnen vinden volgens de nu geldende regels van Apple.

Het bedrijf benadrukt dat het platform onafhankelijk is van uitgevers. PagePlace biedt ebooks in diverse categorieën en een tot nu toe nog beperkte verzameling kranten en tijdschriften als Süddeutsche Zeitung en
WirtschaftsWoche. Via de diverse apps worden verder bijvoorbeeld aantekeningen en gelezen pagina’s automatisch gesynchroniseerd, net zoals bij de apps van Amazon. Eveneens denkt de telecomprovider na over het aanbieden van bundels in combinatie met telefoonabonnementen.

Met het platform wil Deutsche Telekom een kring van bijna 35 miljoen mobiele klanten en bijna 25 miljoen klanten met een vaste verbinding aanspreken. Aankopen op het platform kunnen via de telefoonrekening betaald worden, of los met creditcard of via betaaldiensten als PayPal.

(Via: Deutsche Telekom.)

Vorig artikelRandom House staakt verzet tegen ‘agency model’
Volgend artikelEuropese Commissie doet invallen bij uitgevers van ebooks

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in