Apple jaagt app-klanten in het harnas

119
0
DELEN

De nieuwe regel van Apple heeft tot veel klachten en verwarring geleid. De regel verbiedt ebookaanbieders een link te plaatsen in de app naar hun winkel.

De verwijdering van links naar webwinkels heeft veel negatieve reacties opgeroepen. De vernieuwde apps van Google Books en Amazon krijgen veel waarderingen met één ster waarin geklaagd wordt over de verwijdering van de link. Gebruikers van de Kindle app van Amazon noemen de vernieuwde app: “een grote stap achteruit”. Een Nederlandse gebruiker laat weten in een recensie voor de Kindle App: “Blijkbaar, zoals critici van Apple altijd al zeiden, doet Apple het voor Apple, niet voor zijn trouwe klanten.” Anderen gebruikten de recensies om Apple’s beleid te veroordelen en om te beloven dat ze niet zouden overstappen naar Apple’s iBookstore. Ook de Google Books app heeft negatieve recensies ontvangen. Een klant van de app vindt: “De app is nu in principe waardeloos”.

Er zijn ook gebruikers die verwardheid uitte over hoe zij door kunnen gaan met het kopen van titels in de Kindle app. Op Amazon’s support forums laten gebruikers weten dat ze bezorgd zijn over wat de gevolgen zijn van de hernieuwde apps voor hun Kindles en voor het gebruiken van de apps op andere apparaten.

De app van Kobo heeft tot op heden minder last van negatieve recensies. Dit komt misschien doordat zij een blogpost hebben geschreven op hun eigen blog waarin wordt uitgelegd wat de gevolgen zijn voor gebruikers van de Kobo app. Jim Dovey, hoofdarchitect iOS sofware, laat ook via een recensie op iTunes weten wat de redenen zijn voor de aanpassingen van hun app. “De winkel is verwijderd omdat Apple elke update afkeurde die het bevatte, punt uit.” Hij schrijft ook dat Apple verbiedt dat de makers van de Kobo app in de app uitleggen wat de redenen zijn voor de aanpassingen.

(Via: ebookmagazine)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER