Het lijkt erop dat de Galaxy Tab van Samsung voor veel klanten niet voldoet aan de verwachtingen. Volgens een onderzoeksbureau in de Verenigde Staten wordt de Android-tablet door 15 procent van de kopers geretourneerd. Dit percentage is een stuk hoger dan het aantal iPads dat door consumenten wordt teruggebracht.
Het onderzoeksbureau kreeg cijfers van zo’n 6.000 telefoonwinkels over de periode november tot januari. In de beginperiode bracht zo’n 13 procent van de klanten hun apparaat terug, na de kerstperiode steeg dat vervolgens naar 15 en uiteindelijk 16 procent. Bij de iPad ligt het terugbrengpercentage rond de 2 procent.
Behalve dat er veel tablets teruggebracht worden, blijkt het apparaat ook een slow-seller. Samsung kondigde begin januari aan dat het bedrijf er twee miljoen verkocht had, maar dat blijkt enkel te gaan om verkopen aan telecomproviders en winkelketens. Hoeveel tablets er aan consumenten zijn verkocht is niet bekend.
Het feit dat de tablet zo vaak wordt teruggebracht ligt waarschijnlijk voor een deel aan het besturingssysteem waarop de tablet draait, Android 2.2. Google stelde ooit dat deze versie niet gemaakt is voor het gebruik op tablets. Ondanks dat besloot Samsung toch te kiezen voor wat er op dat moment voorhanden was en niet te wachten op Android 3.0, wat speciaal voor tablets ontworpen is en vanavond gepresenteerd zal worden.
(Via New York Post.)