De Amerikaanse tijdschriftenuitgeverij Time Inc. is geslaagd in de missie om haar volledige portfolio – bestaande uit 21 magazines waaronder Time, Entertainment Weekly en Sports Illustrated – beschikbaar te maken voor verschillende tabletplatforms. Dat meldt ontwikkelaar WoodWing in een persbericht.
De belangrijke Amerikaanse tijdschriftenuitgeverij deed een beroep op WoodWing’s Digital Publishing Solution om haar titels uit te brengen op meerdere platforms waaronder iPad, Android, WebOS, Nook Color en Kindle Fire. ‘Voor uitgevers is het van vitaal belang om alle tabletgebruikers te bereiken, ongeacht welk toestel ze bezitten’, zegt algemeen directeur Erik Schut van WoodWing Software. Hij noemt deze prestatie van Time Inc. ‘een mijlpaal’.
‘Het aantal tabletgebruikers zal significant blijven groeien, waardoor de vraag van lezers naar attractieve digitale content en de interesse van adverteerders steeds groter wordt’, aldus Mitch Klaif, CIO van Time Inc. ‘Doordat we ons volledige portfolio van Amerikaanse titels digitaal beschikbaar gemaakt hebben, zullen we hiervan kunnen profiteren’, denkt Klaif. Die beschouwt Time Inc. nu als de nummer één op vlak van digitale magazines.
(Via: Persbericht)