In juli 2012 lanceerde de Nederlandse uitgever De Arbeiderspers / A.W. Bruna Verdiende Aandacht, een publicatie van Klaas Weima bestaande uit een boek, een iPhone- en iPadversie, een blog en pagina’s op sociale media. Tien maanden later komt de Engelstalige versie. Volgens de uitgeverij is internationalisering van titels een logische stap in deze tijden.
Uit het persbericht: “Wat kun je doen als je een uitgever bent in een klein land als het onze, met een taal die slechts door 28 miljoen mensen wordt gesproken? Wij hebben besloten om niet langer af te wachten wat er nog meer zal gebeuren, maar om te kiezen voor een proactieve benadering: nieuwe initiatieven uitproberen, innoveren en experimenteren.”
Een van de eerste van deze innovatieve experimenten van de uitgeverij is het vertalen van het complete platform Verdiende Aandacht voor een Engelstalig publiek, onder de naam Earned Attention. Binnenkort zullen in een samenwerking met Open Road Media bovendien ook nog 25 titels van de backlist van de uitgeverij naar het Engels vertaald worden.
Earned Attention richt zich op marketeers en communicatieprofessionals en leert hoe je op verschillende platformen aandacht kunt verdienen voor een merk. Niet door simpelweg advertentieruimte te kopen, maar door waardevolle content te creëren. Het bestaat uit een boek, een blog met recente ontwikkelingen en discussies, een iPhone-app met volledige interviews uit het boek, en een iPad-app met de volledige inhoud van het boek en de iPhone-app, aangevuld met interactieve functies.
Het Nederlandse Verdiende Aandacht won op het ereading event 2013 de award voor de Beste Nederlandse Media App.