iPad-editie The New Yorker heeft 100.000 lezers

0

Condé Nast – de uitgever van onder meer The New Yorker en Wired – heeft verkoopcijfers bekendgemaakt van The New Yorkers’ iPad-uitgave. Daaruit blijkt dat het tijdschrift 100.000 lezers heeft op de iPad, waarvan 20.000 gebruikers gekozen hebben voor het jaarabonnement van 59,99 dollar (ongeveer 42 euro).

Van de overige 80.000 iPad-gebruikers zijn 75.000 mensen geabonneerd op de gedrukte New Yorker – waardoor ze gratis gebruik kunnen maken van de digitale editie -, en kopen 5.000 mensen losse nummers op de iPad.

Deze cijfers zijn best hoopgevend, en tonen aan dat er wel degelijk vraag is naar iPad-magazines. De succesformule van The New Yorker op iPad? Niet al te veel ‘toeters en bellen’, maar een simpele, leesvriendelijke vormgeving waarbij tekst primeert op (bewegend) beeld en multimediale toevoegingen. ‘Onze iPad-uitgave bevat wel wat toeters en bellen, maar daar zijn we heel voorzichtig mee’, zegt Pamela Maffei McCarthy, adjunct-hoofdredacteur van The New Yorker. ‘Als ze geen toegevoegde waarde hebben, gooien we ze eruit.’

(Via: Teleread)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in