Deze week heeft Telegraaf Media Nederland een groot aantal lokale versies van de website Dichtbij.nl gelanceerd. Op de site kunnen bezoekers lokaal en regionaal nieuws lezen en in gesprek gaan met mensen en instellingen uit hun omgeving.
De al bestaande website Webregio.nl is opgegaan in de nieuwe website, en bezoekers van Echo.nl, een netwerk van 83 buurtgerichte websites en huis-aan-huiskranten, worden sinds woensdag ook doorgestuurd naar Dichtbij.nl.
Volgens Telegraaf Media krijgt de nieuwe website een bereik van 3 miljoen bezoekers per maand. Het Dichtbij-concept maakt gebruik van content van gebruikers en professionele journalisten en dient als online community voor particulieren, ondernemers en lokale instellingen.
Na de uitrol van de 83 platforms in de Randstad zullen er in de zomer vier sites geopend worden die zich richten op Brabant. Hierna volgen acht middelgrote steden in de rest van Nederland. In de overige gebied is een basisversie van Dichtbij.nl beschikbaar, waar in een later stadium extra functionaliteiten aan worden toegevoegd.
(Via: Telegraaf Media.)