The Economist lanceert app voor Android-tablets en nieuw abonnementsmodel

121
0
DELEN

Tien maanden na de introductie van de iOS-app, heeft het Britse weekblad The Economist nu ook een toepassing voor Android-tablets klaar. De lancering van de applicatie gaat gepaard met een nieuw multiplatform-abonnement.

Net als onder meer Time en Sports Illustrated, biedt The Economist een nieuwe abonnementsvorm aan die lezers de toegang geeft tot alle edities van het weekblad: de print-, smartphone- en tabletuitgaves, maar ook de audio- en webedities. De prijzen voor dit abonnement variëren per regio.

Het is ook mogelijk om enkel een digitaal abonnement af te sluiten. Dit kost 29 dollar (ongeveer 20 euro) per kwartaal of 110 dollar (zo’n 77 euro) per jaar. Losse digitale edities voor iPad en Android-tablets zijn te koop voor 5,40 euro.

‘We willen onze lezers laten kiezen waar en hoe ze The Economist willen lezen, en we zullen toepassingen blijven ontwikkelingen voor verschillende platformen en mobiele apparaten’, vertelt Oscar Grut, manager van de digitale edities van The Economist.

De nieuwe Android-applicatie die het weekblad dinsdag lanceerde, is geschikt voor tablets met verschillende schermgroottes. In de applicatie zijn de artikelen ook beschikbaar als audiobook. Als lezer kan je op elk moment switchen tussen tekst en audio.

De Android-app is kosteloos terug te vinden in de Android Market, en wekelijks beveelt de redactie van The Economist zes gratis artikelen aan.

(Via: Mashable)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER