‘Tabletlezer wil geen interactiviteit’

0

Lezers van digitale tijdschriften zitten niet te wachten op interactieve functies, stelt David Carey, hoofd van de afdeling tijdschriften van Hearst, een van de grootste magazine-uitgevers van de VS. Hij deed deze uitspraak op een conferentie van website Mashable te New York. Volgens Carey willen lezers een eenvoudige digitale versie van de papieren editie.

“We moesten uitvinden of lezers iets totaal nieuws en interactiefs wilden, of dat ze eenvoudigweg het tijdschrift in een mobiele versie wilden,” vertelt Carey over de introductie van digitale tijdschriften bij zijn uitgeverij. “Wat we ontdekten was dat lezers slechts het product zelf digitaal wilden.”

In 2010 werkte Hearst samen met app-ontwikkelaar Scrollmotion om verrijkte en aansprekende magazine-apps te ontwikkelen voor de iPad. De eerste edities van tijdschriften als Esquire en The Oprah Magazine waren volgeladen met multimedia en interactieve elementen.

De ervaringen van zowel lezers als redactie waren niet erg positief. “We waren ontevreden met de stabiliteit van de applicatie, we kregen veel negatieve reviews,” meldt hoofdredacteur David Granger op Mashable. Met behulp van software van Adobe maakt de redactie van magazine Esquire sinds kort de digitale editie dan ook zelf in eigen beheer. Het aantal interactieve features in het tijdschrift is flink teruggeschroefd.

David Carey van Hearst ziet wel een grote toekomst voor adverteerders in tijdschriften. Hij ziet voor zich dat advertenties in digitale magazines steeds vaker een verkoopkanaal worden van waaruit de lezer direct en naadloos producten kan aanschaffen. De uitgever zou dan een deel van de opbrengsten van de productverkopen kunnen krijgen.

(Via Mashable)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in