Onderzoek: Kindle gewild onder iPadbezitters

119
0
DELEN

Bij de aankondiging van de iPad dachten velen dat de tablet een groot deel van de Kindle-markt zou afnemen. Dat bleek in de loop van 2010 echter niet te kloppen en de Kindle werd dat jaar Amazons best verkochte product. Het wordt steeds meer duidelijk dat de Kindle en de iPad twee soorten producten zijn die elkaar niet uitsluiten. Onderzoek toont zelfs aan dat een groot deel van de iPadbezitters een Kindle heeft of van plan is er een te kopen.

Uit een internet-onderzoek van JP Morgan onder 1000 consumenten blijkt dat veertig procent van de iPadbezitters ook een Kindle heeft. Nog eens 23 procent is van plan komend jaar een Kindle te kopen. Eenzelfde percentage is daarentegen niet van plan een Kindle te kopen. In totaal 28 procent van alle consumenten in het onderzoek heeft een Kindle of is van plan de komende twaalf maanden er een te kopen.

De grootste conclusie die hieruit getrokken kan worden is het feit dat de Kindle en de iPad door consumenten als twee verschillende soorten producten worden beschouwd. Dat is voor een deel te danken aan Amazon, die de laatste maanden via reclamecampagnes hard inzette op de verschillen tussen de Kindle en de iPad, zoals de betere leesbaarheid en de lagere prijs.

Die campagnes zorgden er ook voor dat de Kindle een grote bekendheid geniet onder Amerikaanse internetgebruikers. De Kindle heeft een naamsbekendheid van 76 procent. Voor de iPad is dit 84 procent, en voor Kindle-concurrent Nook slechts 45 procent.

(Via: TechCrunch.)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER