Readfy deze week van start met ‘Spotify voor ebooks’

0

De Duitse start-up Readfy opent deze week de virtuele poorten. Met Readfy kunnen gebruikers straks gratis ebooks lezen, voorzien van advertenties. Het bedrijf heeft momenteel zo’n 15.000 ebooks in het assortiment, van 120 verschillende uitgevers. Het doel van de Düsseldorfse ondernemers is om dé ‘Spotify voor ebooks’ te worden.

Het idee van Readfy is eenvoudig: via een app, en straks ook in de browser, kunnen gebruikers de ebooks lezen, waarbij er geregeld over de tekst heen diverse reclame-uitingen te zien zijn, zoals afbeeldingen maar ook video’s. Naast het gratis abonnement komt er ook een betaalde vorm, waarbij de advertenties voor 4,99 euro verminderd worden, en voor 9,99 euro helemaal ontbreken. Bij die laatste vorm behoort eveneens offline lezen tot de mogelijkheden.

Readfy heeft diverse investeerders achter zich, maar wil door middel van een crowdfunding-campagne nog eens 500.000 euro ophalen om het product verder te verbeteren. Naast een Duitse lancering zijn er ook internationale uitbreidingsplannen en zal het aanbod nog uitgebreid worden naar minstens 30.000 titels.

Readfy is niet het eerste Spotify-achtige concept voor digitale boeken, in bijvoorbeeld Spanje en de VS zijn ook diverse bedrijven die dit proberen op te zetten. In Nederland hebben uitgeverijen Lannoo en WPG plannen om een abonnementsdienst voor ebooks te ontwikkelen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in