Wegener brengt alle regionale kranten naar de iPad

0

Terwijl de verrijkte iPad-edities van AutoWeek en Veronica Magazine onlangs opgeborgen werden wegens te weinig animo, trekt Wegener nu resoluut de kaart van de dynamische iPad-apps. In het kader van haar Digital First-strategie brengt de krantengroep alle regionale titels naar Apple’s tablet.

Zeven regionale Wegener-kranten (Eindhovens Dagblad, PZC, Brabants Dagblad, de Geldlander, BN/De Stem, Tubantia en de Stentor) zijn vanaf nu ook op de iPad te lezen. De apps zijn voorzien van alle nieuwsartikelen, achtergronden, opiniestukken en foto- en videogalerijen uit de gedrukte kranten en de websites. Daarnaast bieden de toepassingen exclusieve content die niet op papier of online te vinden, en die nagenoeg continu geüpdatet zal worden.

‘Dit is een nieuwe mijlpaal in onze digitale strategie, enkele weken na de succesvolle lancering van onze eerste apps voor smartphones’, zegt een trotse Rob de Spa, Directeur Content bij Wegener. ‘Betalende lezers kunnen nu kiezen via welk kanaal en op welk tijdstip ze onze informatie willen ontvangen.’

Er zijn ook dynamische elementen toegevoegd aan de applicaties. Zo kunnen gebruikers kiezen uit verschillende voorpagina’s: één die door de redactie gekozen wordt, één die afgestemd is op hun persoonlijke interesses of één die automatisch ingesteld wordt op basis van hun leesgedrag.

Abonnees kunnen de iPad-apps van Wegener gratis downloaden, en niet-abonnees mogen de toepassingen gedurende dertig dagen kosteloos uitproberen.

‘Eind dit jaar komen alle diverse kanalen van Wegener – print en digitaal – samen, en zullen ze elkaar aanvullen en versterken’, vertelt Rob de Spa nog. Concreet betekent dit dat alle content van Wegener eind 2012 op elk apparaat en op elk scherm beschikbaar komt, via betalende tablet- en smartphone-apps, HTML5-toepassingen en vernieuwde websites.

(Via: Dutch Cowboys)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in