Bedrijven experimenteren met displays in magazines

109
0
DELEN

Zowel in de VS als in Nederland zijn deze week tijdschriften verschenen met een geïntegreerde video-advertentie. In het Amerikaanse magazine Entertainment Weekly zit een complete smartphone verwerkt. In Nederland stopte kabelbedrijf UPC een MP4-speler in de nieuwste Playboy.

De advertentie in Entertainment Weekly is van een televisiezender en toont fragmenten uit nieuwe shows op deze zender. Ook zijn live tweets van het Twitter-account op het schermpje te lezen. De advertentie is in feite een gestripte smartphone met accu, simkaart en toetsenbord.

Kabelbedrijf UPC adverteert in Nederland voor de nieuwe dienst Horizon. Een geselecteerde groep abonnees van Playboy en Marie-Claire ontvangt een exemplaar met een ingestoken folder van UPC waarin een videospeler is weggewerkt. De video begint te spelen wanneer de pagina wordt opengeslagen. Door middel van een USB-aansluiting kan het apparaatje opgeladen worden.

Het is niet de eerste keer dat er een scherm verwerkt zit in een papieren tijdschrift. In oktober 2008 plaatste Esquire een eInk-display op de cover.


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER