The Daily verliest 10 miljoen dollar in haar eerste kwartaal

0

The Daily – het iPad-dagblad dat gemaakt wordt door News Corp, het bedrijf rond mediamagnaat Rupert Murdoch – heeft in het eerste kwartaal van haar bestaan een verlies van tien miljoen dollar geleden. Dat heeft News Corp-president Chase Carey gisteren gezegd tijdens een financiële bijeenkomst. Volgens een woordvoerder van News Corp werd de tabletkrant al wel 800.000 keer gedownload.

‘The Daily is een work-in-progress, we zijn de technologie nog aan het uitproberen. De tabletmarkt staat ook nog maar in de kinderschoenen’, verklaarde Carey. ‘Bovendien is The Daily slechts iets langer dan een maand betalend.’ Chase Carey weigerde gisteren te kennen te geven hoeveel gebruikers er na de gratis trial-versie overgeschakeld zijn op een betalend abonnement.

News Corp heeft eerder aangekondigd dat het tegen het einde van het fiscale jaar – in juni 2011 – zo’n 30 miljoen dollar geïnvesteerd zal hebben in de tabletkrant. De productie van The Daily kost het bedrijf op dit moment bijna een half miljoen dollar per week.

De hoge ontwikkelkosten van The Daily liggen mee aan de basis van de fors gedaalde omzetcijfers in de ‘publishing division’ van News Corp (van 82 naar 36 miljoen dollar in het derde fiscale kwartaal van 2010 – 2011).

(Via: : Paid Content)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in