Het aanbieden van gratis ebooks wordt regelmatig toegepast om boeken en auteurs te promoten. ABC vindt dat ebooks eveneens ingezet kunnen worden om een tv-serie te promoten. De nieuwe tv-serie ‘Revenge’ wordt onder de aandacht gebracht met een gratis Kindle-ebook.
Het script van de eerste aflevering van ‘Revenge’ wordt door het Amerikaanse radio-en televisie bedrijf gratis aangeboden als download op de Kindle. Het ebook eindigt met een code waarmee de eerste aflevering online te bekijken is, nog voordat de aflevering op televisie te zien is.
Op Amazon staan zowel positieve als negatieve reacties op dit initiatief. Sommige lezers vinden het lezen van een script onplezierig. Andere lezers zijn juist erg enthousiast over deze manier van promotie. Een lezer benoemt bijvoorbeeld dat het interessant is om het proces te zien van script naar aflevering. “Lezers krijgen een unieke kans om te zien hoe een tv-serie gemaakt word en welke veranderingen er gemaakt worden tussen het schrijven en het filmen.”
Deze promotiestunt zal ongetwijfeld herhaald worden door andere televisiebedrijven.
(Via: CNET)