Sociaal netwerk Facebook heeft verleden week de kleine app-bouwer Push Pop Press overgenomen. De Amerikaanse start-up werd bekend met de iPad-versie van het boek Our Choice van Al Gore.
Push Pop Press won met deze applicatie een Apple Design Award en kreeg veel aandacht. Zo mochten de makers hun app bijvoorbeeld aan het publiek tonen op een TED-conferentie. Ze hadden het plan om meer ebooks in een voor de iPad geschikte interactieve vorm te gieten. Hun software maakt een attractieve combinatie van tekst, beeld, video en interactieve animaties mogelijk.
Wat Facebook met het jonge bedrijf wil is nog niet bekend. De app Our Choice blijft voorlopig vanuit de App Store te downloaden, maar op de website maakt het bedrijf bekend dat er geen nieuwe titels zullen verschijnen onder hun vlag. Ook het uitgeefplatform waar ze aan werkten zal niet worden uitgebouwd.
Waarschijnlijk is het Facebook met de overname dan ook vooral te doen geweest om de technische kennis van de medewerkers. De “ideeën en techniek” van Push Pop Press zullen geïntegreerd worden met Facebook, waardoor “mensen nog betere manieren krijgen om hun verhalen te delen”, aldus de twee oprichters van het bedrijf.
(Via: Push Pop Press.)