Helft iPad-bezitters wil geen ereader meer

0

De iPad van Apple is in de Verenigde Staten ruim drie maanden op de markt. Nu mensen aan het apparaat hebben kunnen wennen blijkt steeds meer waar de tablet voor gebruikt wordt. Volgens onderzoeksbureau Resolve Marketing Research hebben vooral ereaders en mobiele spelcomputers te vrezen van de populariteit van de iPad.

Resolve voerde een onderzoek uit onder een groep consumenten die of al een mobiel apparaat hadden of van plan waren er een te kopen. De mobiele apparaten werden ingedeeld in vier groepen, namelijk de iPad, ereaders, draagbare spelcomputers en smartphones.

Uit de studie bleek dat 37 procent van de huidige en toekomstige iPad-bezitters niet eerder een apparaat van Apple gekocht had en dus nieuwe Apple-klanten zijn. Consumenten in de leeftijd tussen 22 en 45 jaar vormen op dit moment de grootste markt voor de iPad. Verder ziet een groot deel van de bezitters het apparaat nu vooral als duur speelgoed en dus niet als onmisbaar. Veelgehoorde redenen om op dit moment nog geen iPad te kopen zijn de hoge prijs en het feit dat men er geen noodzaak toe ziet.

Resolve onderzocht ook wat voor invloed de iPad mogelijk heeft op ereaders en andere mobiele apparaten. 49 procent van de bezitters van een iPad is niet van plan na de iPad nog een aparte ereader te kopen. Een iets kleinere groep van 38 procent heeft na de iPad geen behoefte meer een draagbare spelcomputer te kopen. Ook de categorie netbooks/laptops heeft te vrezen van de iPad. 32 procent denkt na de iPad niet meer een dergelijk apparaat te kopen.

(Via: Mashable.)

Vorig artikelReview: Kindle-app voor Android
Volgend artikelDeloitte: Ontwikkeling ereadermarkt is onzeker
Hoi! Ik ben Martijn, freelance webredacteur. Ik ben een fanatiek lezer, zowel vanaf een ereader als van papier. Zelf ben ik in het bezit van een Kindle Paperwhite en een Kobo Glo, maar heb in de loop der tijd ook met veel andere merken kunnen spelen. Behalve op eReaders.nl schrijf ik ook op mijn boekenblog Mustreads.nl.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here