AOL lanceert gepersonaliseerd iPad-magazine

91
0
DELEN

‘Editions’ van AOL is de zoveelste iPad-applicatie die content op maat aanbiedt en die als een magazine verpakt. Het is echter geen RSS-reader die continu geüpdatet wordt, maar een digitaal magazine waarvan dagelijks een nieuwe editie verschijnt. Het is met andere woorden een kruising tussen Flipboard en de iPad-krant The Daily.

Iedere morgen wordt een nieuwe digitale krant aangeleverd, die haast uitsluitend bestaat uit onderwerpen die jou interesseren. ‘Het heeft een begin, midden en – het belangrijkste – een einde’, aldus David Temkin van AOL. ‘Het is een briefing van 20 minuten voor bij je dagelijkse kop koffie of thee.’

Nadat je de app voor het eerst opent, vraagt ‘Editions’ van waar je afkomstig bent (voor weerberichten en lokaal nieuws) en in welke thema’s je geïnteresseerd bent, en vervolgens worden je sociale netwerken gescand. Op basis daarvan wordt een eerste editie samengesteld, die ook een eigen cover heeft. Voor de selectie van artikelen voor de volgende edities, houdt ‘Editions’ bij welk soort verhalen je leest en hoeveel tijd je er gemiddeld aan besteedt.

‘Editions’ van AOL is voorlopig enkel beschikbaar in de Amerikaanse App Store.

(Via: Wired)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER