Meer aandacht voor digitale media op Frankfurter Buchmesse

207
0
DELEN

Op de komende editie van de Frankfurter Buchmesse zal er een vergrote aandacht zijn voor digitale media. Volgens een woordvoerder van ‘s werelds grootste boekenbeurs is het steeds belangrijker om inhoud en techniek samen te brengen. Onder de noemer ‘Frankfurt Sparks‘ lanceert de beurs projecten, conferenties en events over de toekomst van media en boekenwereld.

De directeur van de Buchmesse, Jürgen Boos, verwacht de “boeiendste Buchmesse ooit” mee te maken. Dit jaar verwelkomt de beurs van 6 tot 10 oktober in totaal ruim 7.000 exposanten. Om de aandacht meer te richten op digitaal lezen en digitaal publiceren, bundelt de beurs het aanbod op dat gebied samen in het zogeheten Frankfurt Sparks. Over het hele beursterrein komen ‘hotspots’ met combinaties van bedrijven die leesapparaten en digitale content aanbieden.

Nieuw is ook de tweedaagse conferentie StoryDrive. Deze zal een soort trefpunt worden voor de ‘hele mediawereld’. Onderwerpen die op de conferentie aan de orde komen zijn onder meer auteursrecht, crossmedialiteit en marketing.

Volgens Buchmesse-directeur Boos is de boekenwereld aangekomen bij een omslagpunt. Tot voor kort concentreerde de Buchmesse zich vooral nog op de inhoud. Nu andere beurzen als IFA en CeBIT zich ook steeds meer op inhoud gaan richten, ontkomt eveneens de Buchmesse niet aan een verandering. Om meer aandacht te kunnen besteden aan de technologische kant, sloot de Buchmesse een samenwerking met Bitkom, een Duitse vereniging van bedrijven op het gebied van IT en nieuwe media.

Het eregastland van de Frankfurter Buchmesse 2010 is Argentinië. Verwacht wordt dat er zo’n 60 auteurs uit dat land op de beurs aanwezig zullen zijn. Verder hoopt de organisatie op zo’n 300.000 bezoekers en meer dan 10.000 journalisten. De eerste drie dagen is de beurs alleen voor zakelijke bezoekers toegankelijk, op zaterdag en zondag kan ook het gewone publiek de beurs bezoeken.

(Via: Focus.de.)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER