Yahoo maakt gepersonaliseerde nieuwsdienst voor tablets

0

Mediabedrijf Yahoo heeft de komst aangekondigd van een nieuwsdienst voor tablets. Onder de naam Livestand wil het bedrijf binnenkort starten met het aanbieden van sterk personaliseerbare content uit verschillende bronnen. Livestand richt zich in eerste instantie met name op de iPad en op Android-tablets.

Volgens Yahoo krijgt de lezer met Livestand een ‘ultra personaliseerbare content-ervaring’, die aangedreven wordt door zijn eigen ‘context en interesse’. De lezer krijgt artikelen aangeboden op basis van interesse, lokatie en moment van de dag. De nadruk bij de applicaties die ontwikkeld worden voor tablets ligt op gebruiksgemak en design, waarbij de inhoud centraal staat.

Livestand begint met het combineren van nieuws uit het Yahoo-netwerk maar het bedrijf is ook op zoek naar andere uitgevers die content via Livestand willen aanbieden. Daarnaast legt het ook de focus op de mogelijkheden die het nieuwe platform voor adverteerders biedt. Volgens Yahoo is het hoog tijd dat uitgevers en adverteerders hun inhoud naar multimedia-tablets brengen, om consumenten ook in de toekomst te kunnen blijven bereiken.

De applicaties voor iPad en Android-tablets zullen nog in de eerste helft van dit jaar beschikbaar komen. Of Livestand ook een abonnementsvorm zal krijgen of dat het platform volledig met advertentieopbrengsten gefinancierd wordt is niet bekend.

(Via: Yahoo.)

Vorig artikelUpdate tijdschriften-app MagZine geweigerd door Apple
Volgend artikelZo veel zinnen

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in