En wederom wordt de stekker uit de ontwikkeling van een ereader getrokken. Plastic Logic presenteerde in januari van dit jaar nog twee modellen van de QUE op de CES, maar gisteren hebben ze aangekondigd het apparaat niet op de markt te brengen.
Volgens het persbericht van Plastic Logic is de ereadermarkt zo drastisch veranderd dat het niet meer rendabel zou zijn om de marktgang van de QUE voort te zetten. De ontwikkeling van de QUE liep daarnaast ook nog vertraging op, waardoor deze nu al achterhaald is door de voortschrijdende techniek.
Plastic Logic gaat haar productstrategie nu herzien en zich richten op de ontwikkeling van een tweede generatie Proreader producten. De beslissing om de stekker daadwerkelijk uit de eerste generatie Plastic Logic ereaders te trekken was een moeilijke beslissing volgens CEO Richard Archuleta, maar dit was de beste optie voor het bedrijf, de aandeelhouders en de klant. Het bedrijf zal volgens het bericht voldoende tijd nemen om hun kernactiviteit door te ontwikkelen en te perfectioneren.
Het nieuws dat Plastic Logic stopt met de QUE komt niet als een verrassing. Op 25 juni 2010 had onder andere Wired al twijfels of het apparaat nog verkocht zou gaan worden. Volgens ons bericht in januari had het apparaat zelfs al in april van dit jaar op de markt moeten komen. Wanneer Plastic Logic de twee modellen van de QUE wel op de markt had gebracht voor respectievelijk $ 649 en $ 799 hadden ze de slag om de digitale zakelijke lezer sowieso verloren van Amazon met de Kindle DX voor $ 379 en Apple met het basismodel iPad vanaf $ 499.
Bron: The Digital Reader