Time Inc., uitgever van onder meer Time Magazine en People, is bezig een abonnementsdienst voor de iPad op te zetten. Op dit moment kunnen losse nummers voor de iPad gekocht worden, tegen een prijs die net boven de gedrukte versie ligt. Binnen enkele maanden kunnen lezers een abonnement afsluiten voor meerdere afleveringen tegen een gereduceerde prijs.
De grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften gaat zijn tijdschriften langzamerhand naar de iPad brengen. Eerst worden weekbladen als People en Entertainment Weekly aan de App Store toegevoegd, later volgen ook de andere. Tot de tijd dat de abonnementsdienst wordt geïntroduceerd, blijven de prijzen van losse nummers ongeveer gelijk aan de prijs van de papieren afleveringen in de kiosken.
Ann S. Moore, CEO van Time Inc., zei blij te zijn met de iPad: “Het zet iedereen onder druk om de kleurenwereld in te gaan. Ik kon Amazon er niet van overtuigen het alleen te doen.”
Waarschijnlijk zullen ook andere tijdschriftenuitgevers snel volgen. In een tijd waarin papieren abonnementen teruglopen, zijn uitgevers hard op zoek naar andere manieren om hun titels aan de man te brengen.
(Via: Business Week.)