Amazon maakt Kindle goedkoper met reclame

406
0
DELEN

Internetwinkel Amazon heeft de prijs van de populaire ereader Kindle verlaagd. Klanten kunnen het leesapparaat voortaan met 25 dollar korting kopen maar krijgen daarvoor wel reclame te zien op het scherm van de Kindle.

Amazon verkoopt de in prijs verlaagde Kindle voor 114 dollar onder de noemer ‘Kindle with Special Offers’. Het apparaat is gelijk aan de versie van 139 dollar. In plaats van de afbeeldingen van bekende schrijvers die er nu in de screensavermodus verschijnen zullen er reclameboodschappen van verschillende bedrijven te zien zijn, evenals aanbiedingen van Amazon zelf. Ook onderaan het ‘home’-scherm van de Kindle zal reclame te zien zijn. Bedrijven die vanaf de start meedoen zijn Visa, Buick en Olay.

“We werken er hard aan om ervoor te zorgen dat iedereen die een Kindle wil er een kan kopen”, aldus Jeff Bezos, CEO van Amazon. Amazon blijft ook de Wifi-editie van 139 dollar verkopen, evenals de 3G-versie, die voor 189 dollar te koop is.

Behalve de in prijs verlaagde Kindle biedt Amazon ook een speciale Kindle-app aan – AdMash – waarmee gebruikers mee kunnen bepalen welke advertenties er op het apparaat te zien zullen zijn. Gebruikers kunnen hierin stemmen voor een bepaalde advertentie alvorens deze op de gesponsorde Kindle te zien zal zijn. Vanuit hun account op Amazon kunnen Kindle-gebruikers eveneens aangeven wat voor type advertenties ze graag zouden willen zien.

Nog geen jaar geleden brak er een heuse prijzenoorlog los in ereaderland toen Barnes & Noble de prijjs van de Nook verlaagde naar 149 dollar. Amazon volgde toen al snel door de prijs van de Kindle 2 naar 189 dollar te verlagen. Een maand later kondigde het de komst van de Kindle 3 aan, die met een prijs van 139 dollar nog weer goedkoper was. Sinds die tijd zijn de prijzen gelijk gebleven, tot dit moment toe.

(Via: Amazon.)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER