Wall Street Journal heeft 200.000 digitale abonnees

0

Het Amerikaanse dagblad Wall Street Journal heeft de afgelopen twaalf maanden 150.000 nieuwe digitale abonnees verwelkomd. Daarmee komt het totale aantal abonnees dat de krant via tablet of ereader leest uit op 200.000. De Wall Street Journal is eigendom van mediaconglomeraat News Corp, dat onlangs ook een tablet-only dagblad startte.

De 200.000 abonnees betalen 3,99 dollar per week om de Wall Street Journal op hun mobiele apparaat te lezen. Volgens uitgever Les Hinton laat de toename van het aantal digitale abonnees zien dat de overgang van papier naar digitaal een onvermijdelijke ontwikkeling is. “Het punt is om de migratie geleidelijk te laten verlopen.”

Hinton maakte de aantallen bekend op een bijeenkomst in Boston, waar hij ook stelde aangenaam verrast te zijn door het groeiende aantal mensen dat bereid is te betalen voor content op tablets. “De verspreiding van dit soort apparaten gaat zo snel. We zijn ook verrast dat andere digitale publicaties het eveneens goed lijken te doen.”

De praktijk in de krantenwereld om artikelen gratis weg te geven was een “fundamentele vergissing” volgens Hinton. Nu consumenten daar eenmaal aan gewend zijn is het lastig dit te veranderen. Ondanks dat hebben veel kranten plannen om de koers van de Wall Street Journal te volgen. De teruglopende reclame-inkomsten en dalende aantallen abonnees dwingen kranten tot het zoeken van andere inkomstenbronnen.

(Via: Wall Street Journal.)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in