Uitgevers doen hun uiterste best om overeind te blijven in deze zware economische tijden. Vooral de kranten en tijdschriften uitgevers worden hard geraakt. Hearst probeert met de lancering van een nieuwe ereader op de been te blijven.
De nieuwe ereader is vooral geschikt voor e-tijdschriften en e-kranten. De ereader zal qua grootte overeenkomen met de Kindle DX zodat e-papers en e-tijdschriften goed kunnen worden weergegeven. Zo lijken ze meer op hun papieren equivalenten. Er is verder weinig meer bekend over de ereader.
Er is ook een nieuw platform ontworpen. Het Skiff-platform. Met dit platform moeten de uitgevers hun tijdschriften en kranten bij de consument krijgen. Het platform zal meerdere apparaten ondersteunen, waaronder de iPhone / iPod Touch, smartphones, tablets en PC’s. De werking van het platform wordt gedemonstreerd op het plaatje. Ook hier is verder weinig meer over bekend.
Ook is nog niet bekend of de gebruiker verplicht is een jaarabonnement af te nemen bij een Skiff ereader of dat de tijdschriften ook per stuk verkocht kunnen worden.
Hearst is een uitgever van kranten zoals de San Francisco Chronicle en The News-times en tijdschriften zoals Cosmopolitan, Marie Claire en O, the Oprah Magazine. De grootste rivaal van Hearst is News Corp van Rupert Murdoch.
(Via: ePaper Central.)