Jill Marshalls uitgeverij publiceert boeken in vier uitvoeringen

0

Vandaag wordt de uitgeverij van auteur Jill Marshall, Pear Jam Books, wereldwijd gelanceerd. De uitgeverij heeft als doelstelling om de macht terug te geven aan auteurs door te werken met partners wereldwijd. Alle boeken die worden uitgegeven door Pear Jam Books zullen in vier verschillende uitvoering verschijnen: gedrukt boek, app, ebook en luisterboek.

Pear Jam Books is door Jill Marshall uit frustratie opgericht ondanks dat zij een auteur is met internationaal succes. “Het uitgeven van een boek kampt met te veel poortwachters op de weg, waardoor obstakels worden gevormd voor zowel nieuwe als gevestigde auteurs”, aldus Marshall. De boeken worden voornamelijk verkocht door online winkels waaronder de online winkel van de uitgeverij zelf. Via eBooks2go, een bedrijf dat boeken omzet in verschillende digitale formaten en gespecialiseerd is in distributie, kunnen de boeken wereldwijd verspreid worden.

Marshall wil de macht teruggeven aan auteurs daarom is de uitgeverij opgericht met het grondbeginsel: “het eren van de auteurs en illustratoren die de boeken maken”. De uitgeverij hanteert flexibele contracten, geeft respectvolle raadpleging voor elke fase, regelmatige communicatie over de verkoopcijfers, verzorgt uitzonderlijke marketing en PR en zorgt voor een open contact met het lezerspubliek, zo staat op de website te lezen van de uitgeverij.

Daarnaast werkt de uitgeverij eveneens volgens een ander grondbeginsel: “Het in contact brengen van de auteur met het lezerspubliek doormiddel van een keuze in verhaalervaringen aan te bieden.” Alle boeken worden daarom aangeboden in vier verschillende PEAR-formaten: P voor ‘play’ door het aanbieden van app, game of productie, E voor ebooks, A voor ‘audio book’ en R voor ‘read’ door het aanbieden van een gedrukt formaat.

“Voor lezers werd altijd bepaald wat zij moeten lezen door het aanbod in de boekhandel. Pear Jam Books biedt een kwaliteitsmerk dat het terrein verbreedt en de manieren waarmee lezers bezig zijn met een verhaal. Het gaat erom consumenten keuzes aan te bieden, en de macht terug te geven aan de auteurs en lezers”, aldus Marshall.

(Via: TeleRead)

Vorig artikelWPG ontwikkelt digitale kiosk voor kinderboeken
Volgend artikelJellybooks helpt lezers bij het ontdekken van ebooks

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in