Bol.com maakt gebruik van augmented reality-techniek

153
0
DELEN

Bol.com gaat in zee met de augmented reality-app Layar, en maakt zo 25.000 fysieke boeken, dvd’s en Blu-ray’s ‘interactief’.

Als je een leuk boek in een krant, een folder of bij een vriend in de kast ziet staan, kan je dat meteen bij Bol.com aanschaffen. Scan het boek – of de afbeelding ervan uit de krant of folder – met de gratis Layar-app voor iOS en Android, en je komt ogenblikkelijk terecht op de bestelpagina van Bol.com, waar je het item in gedrukte vorm of als ebook kan aankopen.

De Layar-app wordt de laatste tijd steeds meer gebruikt in de Nederlandse uitgeefwereld. Zo werden er al edities van de tijdschriften LINDA en vtwonen door Layar voorzien van interactieve toevoegingen, en paste de schrijver Martijn Arets de Layar-techniek toe voor zijn boek Brand Expedition. Vorige week lanceerde het Nederlandse bedrijf nog een webapplicatie genaamd Layar Creator. Daarmee kunnen uitgevers hun gedrukte publicaties op een eenvoudige manier zelf verrijken met bewegend beeld, geluid en links.

(Via: Dutch Cowboys)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER