Bladenuitgever Hearst geeft iPad voorrang

0

Hearst, een van de grootste tijdschriftenuitgevers ter wereld, zal in het vervolg de iPad-editie van ruim 20 tijdschriften eerder publiceren dan de papieren versie. Dit voordeel is exclusief voor iPadlezers, klanten die de tijdschriften op andere platformen digitaal lezen moeten wachten tot de publicatiedatum van de papieren editie.

Eerder liet Hearst al weten dat het goede resultaten behaalde met Apples Newsstand, de digitale kiosk van de tabletfabrikant. Enkele weken geleden maakte de uitgever bekend 800.000 digitale abonnees te hebben. Nu brengt het in samenwerking met Apple digitale iPad-uitgaven enkele dagen eerder dan de papieren versie op de markt. Tot het portfolio van Hearst behoren onder meer Elle, Cosmopolitan, Seventeen en Esquire.

De exclusieve mogelijkheid om tijdschriften enkele dagen van te voren al op de iPad te kunnen lezen geldt momenteel enkel voor titels van Hearst, maar Apple wil ook andere uitgevers overhalen tot deze aanbieding. Wat Hearst betreft is het een teken dat het bedrijf gelooft in de potentie van digitale tijdschriften. Voor Apple is het vooral een marketingmiddel om zich te onderscheiden van concurrenten als Amazon, dat ook digitale tijdschriften aanbiedt.

(Via TechCrunch)

Vorig artikelYourThesis: medische proefschriften op de iPad
Volgend artikel1 op 3 gepubliceerde auteurs heeft interesse in self-publishing

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in