‘Gebruikers verkiezen replica boven interactieve magazines’

125
0
DELEN

De CEO van het Amerikaanse mediaconcern Hearst – dat wereldberoemde magazines als The Oprah Magazine, Esquire, Elle en Cosmopolitan uitgeeft – voorspelt een gouden toekomst voor tabletmagazines. Hij denkt echter dat gebruikers geen nood hebben aan interactieve magazines, maar tevreden zijn met een replica.

De digitale activiteiten van Hearst zijn nog altijd maar een fractie van de totale verkoop van de mediagroep – er worden 600.000 digitale magazines per maand verkocht, tegenover 22 miljoen gedrukte. Toch is het Amerikaanse concern er steevast van overtuigd dat tablet-publicaties toekomstbestendig zijn voor tijdschriftenuitgevers. Na de lancering van de iPad richtte Hearst zelfs een speciaal App Lab op, een divisie waar apps voor verschillende tabletplatformen uitgetest worden.

In tegenstelling tot wat je zou denken, focust Hearst in dit App Lab niet op interactieve content, integratie met sociale media en allerhande andere multimedia toevoegingen, maar converteert het bedrijf haar papieren uitgaves naar digitale PDF’s, zonder extra functionaliteiten. ‘Men dacht dat we de magazines gingen heruitvinden op tablets, door de technologie achter deze apparaten volledig te benutten. Maar consumenten verkiezen replica’s boven interactieve tijdschriften’, verklaarde Hearst-CEO Duncan Edwards eerder deze week op het World e-Reading Congress in Londen. Verder denkt Edwards dat consumenten even veel of zelfs meer willen betalen voor digitale magazines dan voor gedrukte tijdschriften.

Ook in ons land hebben een aantal magazines (Viva, AutoWeek en Veronica Magazine) onlangs de focus verlegd van verrijkte iPad-magazines naar statische PDF’s (en webapps).

(Via: TabTimes)


GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER