Wat vrouwen willen in hun ereaders?

0

Een hint: het is niet roze, glimmend en bling bling. De meeste gadgetblogs zijn gericht op mannen, terwijl juist vrouwen verantwoordelijk zijn voor 40% van de aankopen van ereaders, iPods en andere technische snufjes.

Designers weten niet goed om te gaan met gadgets voor vrouwen en vervallen vaak in stereotypen: rond, roze, bloemetjes, bling bling en glimmertjes. Denk bijvoorbeeld aan de hot pink ereader van COOL-er en de verschillende ladyphones: bloemetjes, diamantstickertjes en veel roze en paars. Een klein eigen onderzoekje wijst uit dat van de COOL-er ereader alle kleuren zijn uitverkocht, behalve de cool pink en de hot pink versie.

Vaak dient er ook meer betaald te worden voor een gadget omdat er een designerlabel op zit. Zie bijvoorbeeld de HP 10,2 inch Netbook waar de naam van Vivienne Tam opgeplakt is en die een pioenrode kleur heeft gekregen. Hier moet welgeteld $ 700,= voor neergelegd worden. Een HP netbook met ongeveer dezelfde specificaties kost de helft minder.

Wat wil de vrouw dan wel? Zo moeilijk is het niet. Een keuze in kleuren is prima, maar houdt het stijlvol. Vrouwen houden van stijlvolle, trendy producten. Ze willen producten met klasse, die makkelijk te gebruiken zijn tegen een concurrerende prijs.

COOL-er heeft het goed begrepen door haar ereader te leveren in robijnrood, hemelsblauw, zwart, zilver, grasgroen en vivid violet. Maar zoals de verkoopvoorraad al aantoont, hot en cool pink zijn niet zo geliefd. Dus designers: denk out of the box en laat de roze, glimmende bling bling stereotypen en vooroordelen voor wat ze zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in