Uit cijfers van IDG Connect blijkt dat iPadgebruikers minder gedrukte media zijn gaan consumeren. Zo geeft 72% van de tabletgebruikers aan minder kranten te kopen, maar ook boeken en DVDs moeten eraan geloven.
De overstap van analoge naar digitale media lijkt in een stroomversnelling geraakt te zijn door de opmars van de tablet. Niet alleen koopt 72% van de ondervraagde iPadgebruikers minder kranten, 70% geeft aan minder boeken te kopen en 49% zegt minder DVDs aan te schaffen.
Vooral Azië en het Midden-Oosten lopen voorop, met respectievelijk 90 en 80% van de respondenten die aangeven minder kranten te zijn gaan kopen. “De markt voor gedrukte media was al aan het krimpen”, volgens de iPad For Business Survey 2012. “Het gebruik van tablets versnelt dit proces.”
“Dit brengt extra problemen met zich mee voor uitgevers van kranten en magazines die het vooral van advertentie-inkomsten moeten hebben. Juist de iPadbezitters zijn demografisch gezien het meest interessant voor adverteerders.”
(via Paidcontent)