Wall Street Journal betreedt Facebook met app

0

De Amerikaanse krant The Wall Street Journal (WSJ) maakte gisteren op de Facebookpagina de lancering van een Facebook-app bekend. Op de app WSJ Social kan je direct via Facebook gratis nieuwsartikelen lezen van de krant. Na de eerste maand zal de app zowel gratis artikelen als artikelen alleen voor abonnees bevatten.

Het doel van de app WSJ Social is om in contact te komen met klanten wanneer ze niet op de WSJ-website zijn. Met de app kunnen lezers het nieuws dat ze willen zien aanpassen aan hun wensen. Bovendien stimuleert de app de gebruiker om zichzelf te zien als een ‘redacteur’, door het aanmoedigen van het selecteren en het delen van nieuws met anderen uit het sociale netwerk van WSJ. De ‘redacteuren’ met de meeste volgers worden getoond op het ‘leaderboard’ van de app.

De app wordt door de krant ingezet om sponsors aan te trekken en om directer in contact te komen met klanten. Alisa Bowen, manager van WSJ, legt uit: “Wij breken met het idee om Facebook slechts te gebruiken om bezoekers op onze website te krijgen, wij creëren nu een mogelijkheid om direct de krant te bezoeken op het platform van Facebook. WSJ Social creëert een geïntegreerde ervaring voor gebruikers en innovatieve mogelijkheden voor adverteerders.”

De WSJ is niet de enige producent van een leesapplicatie voor Facebook. Het digitale stripboekplatform Graphicly lanceerde dinsdag een Facebook-app waarmee stripboekuitgevers hun strips aan kunnen bieden via het sociale netwerk. Stripboekuitgevers kunnen via de app eenvoudig fans met hun producten kennis laten maken. Deze app biedt eveneens de mogelijkheid om commentaar te geven en om te delen.

Na de introductiemaand zal de WSJ Social een combinatie van gratis artikelen en artikelen alleen voor abonnees bevatten. De app zelf zal gratis blijven op Facebook.

(Via: paidContent)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in