24symbols ontwikkelt Spotify voor ebooks

0

Het Spaanse bedrijf 24symbols is bezig met de ontwikkeling van een nieuw verkoopmodel voor ebooks. Lezers kunnen kiezen uit een gratis vorm met advertenties en een betaalde vorm zonder advertenties. 24symbols hoopt in het voorjaar van 2011 een eerste versie van de dienst openbaar te maken.

Net zoals bij de muziekdienst Spotify is er bij 24symbols een model waarbij lezers gratis ebooks kunnen lezen. Ebooks gaan dan vergezeld van contextuele advertenties en lezers kunnen de ebooks niet lezen wanneer ze niet met internet verbonden zijn. In het betaalde model kan dit wel en worden de ebooks in de cache van het apparaat waarop gelezen wordt opgeslagen. Daarnaast bevatten ebooks in het betaalde model geen advertenties. Het bedrijf achter de dienst werkt er hard aan om het lezen van ebooks op zoveel mogelijk apparaten en browsers mogelijk te maken.

24symbols wil uiteindelijk een platform worden waarop lezers, uitgevers en adverteerders elkaar treffen. Lezers kunnen er terecht voor allerlei soorten ebooks, van literatuur tot strips en studieboeken. Daarbij kunnen ze favoriete passages delen met vrienden en commentaar leveren op ebooks. In het model van 24symbols hebben lezers weinig last van leesbeveiligingen zoals die nu vaak op ebooks zitten. Ebooks kunnen per account onbeperkt geopend worden.

(Via: 24symbols.)

Vorig artikelGoogle helpt bij digitalisering Dode Zee-rollen
Volgend artikelEerste indruk enTourage Pocket eDGe
Hoi! Ik ben Martijn, freelance webredacteur. Ik ben een fanatiek lezer, zowel vanaf een ereader als van papier. Zelf ben ik in het bezit van een Kindle Paperwhite en een Kobo Glo, maar heb in de loop der tijd ook met veel andere merken kunnen spelen. Behalve op eReaders.nl schrijf ik ook op mijn boekenblog Mustreads.nl.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in