In augustus van dit jaar lanceerde het Amsterdamse bedrijf Layar een uitbreiding voor hun augmented reality applicatie Layar. Via
Layar Vision kan de gebruiker met behulp van een smartphone extra digitale content zien wanneer de smartphone voor een tijdschrift, krant of poster wordt gehouden. LINDA is het eerste Nederlandse tijdschrift dat deze app ondersteunt.
Het decembernummer van LINDA is verrijkt met extra digitale content op vijftig bladzijdes. In totaal bevat het tijdschrift 120 ‘digitale buttons’ die zichtbaar worden op jouw mobiele telefoon. Deze buttons kan je aanklikken om de extra’s te bekijken zoals links naar een backstage video, een webwinkel of een website. Om toegang te krijgen tot de digitale extra’s moet je eerst de Layar-app downloaden en vervolgens de bladzijdes van Linda scannen met je mobiele telefoon.
“Wij zijn erg blij dat LINDA. als eerste Nederlands tijdschrift gebruik maakt van Layar om lezers te verrassen en inspireren”, aldus Claire Boonstra, co-founder van Layar. “Voor ons is het een mooie showcase om samen met de grootste glossy van Nederland te laten zien dat het mogelijk is om toegevoegde waarde te bieden aan lezers en adverteerders zonder afbreuk te doen aan het uiterlijk van het magazine.”
De samenwerking met Layar is niet de eerste keer dat het magazine LINDA de app-markt betreedt. De LINDA-app is beschikbaar voor zowel Android als iOS en bevat nieuws, video’s, acties en previews van het nieuwste nummer van LINDA. De app is al 104.000 keer gedownload. Jildou van der Bijl, mede-hoofdredacteur van LINDA over de Layar-app: “Met de technologie van Layar kunnen we nu werkelijk een directe connectie maken tussen print en digitaal, we kunnen actie en actualiteit toevoegen aan LINDA. Ik zie waanzinnige mogelijkheden voor lezers en adverteerders. Wat is er nu leuker dan een prachtige schoen te zien in je tijdschrift en die met een druk op je mobiel meteen te kunnen kopen?”
De app Layar Vision is gratis verkrijgbaar op de Android-markt en in de App Store.
(Via: LINDA)