Omdat de Financial Times (FT) ontevreden was over het in-app abonnementsmodel van Apple, kwam het Britse zakendagblad in juni met een HTML5-toepassing aanzetten. Die blijkt succesvol, want ze leverde al 1 miljoen geregistreerde gebruikers op.
De 1 miljoen nieuwe geregistreerde gebruikers zijn verantwoordelijk voor 20 procent van alle page views, en voor 15 procent van alle nieuwe digitale abonnementen. Volgens de FT zijn deze smartphone- en tabletbezitters bovendien 2,5 keer sneller bereid om te betalen voor content, en geven ze ook actiever feedback.
Door over te schakelen op HTML5, moet de FT ook geen marge afstaan aan een partij als Apple, en blijft de directe relatie met digitale abonnees behouden.
De FT zette tenslotte ook onderstaande infografiek online. Die geeft aan dat de digitale content van de FT tijdens de werkuren voornamelijk geraadpleegd wordt via een desktop. ’s Ochtends en ’s avonds maken de digitale lezers dan weer eerder gebruik van de web-app, via hun smartphone of tablet.
(Via: MediaPost)