De New York Times biedt sinds maart betaald nieuws aan op de website. De betaalmuur had aan het eind van het tweede kwartaal 224.000 digitale abonnees.
Maar het aantal digitale gebruikers van de krant ligt veel hoger dan deze 224.000 gebruikers. De krant heeft ook 57.000 abonnees van een digitale editie voor de ereader. Uit de kwartaalcijfers blijkt dat er 281.000 betalende digitale abonnees zijn.
Alle digitale gebruikers bij elkaar opgeteld komt het aantal echter neer op meer dan een miljoen. De New York Times heeft ook 100.000 gebruikers met een gratis abonnement van Ford Motor. Daarnaast zijn er ook nog 756.000 abonnees van de papieren krant die een digitaal account hebben.
De kwartaalcijfers waren niet allemaal gunstig voor de krant. De krant heeft een verlies van 119,6 miljoen dollar. De omzet daalde naar 576,7 miljoen dollar. Deze daling valt vooral te wijten aan een daling van 4 procent in reclame. Online was er wel een stijging in reclame van 2,6 procent. Offline daalde de reclame daarentegen met 6,4 procent.
(Via: Emerce)