Wall Street Journal verkoopt losse nummers via iPad-app

0

Vanaf vandaag kunnen iPad-gebruikers via de bestaande applicatie van het Amerikaanse dagblad The Wall Street Journal ook losse digitale edities van de krant kopen. Zo’n los nummer kost 1,99 dollar, en bevat enkel de content die ook in de gedrukte WSJ te lezen staat.

Wie zich via de WSJ-app een losse digitale krant aanschaft, koopt dus een digitale variant van de papieren krant, zonder meer. Lezers die daarbovenop graag tussendoor ook extra nieuwsupdates ontvangen, kunnen zich abonneren op de zogenaamde ‘Now Edition’, die 18 dollar per maand kost.

Voor abonnees van The Wall Street Journal verandert er niets. Net als voorheen behouden zij de volledige toegang tot de krantenwebsite en de diverse WSJ-apps voor hun iPhone, iPad, BlackBerry of Android-apparaat. Sinds kort kunnen echter ook niet-abonnees van al deze digitale producten gebruik maken, in ruil voor een wekelijks bedrag van 3,99 dollar.

Volgens Alisa Bowen van moederbedrijf Dow Jones kadert het verkoopsmodel van losse digitale kranten in de zogenaamde ‘open huis-strategie’ van The Wall Street Journal, waarbij lezers niet noodzakelijk meteen een langdurig abonnement hoeven te nemen, maar ook kunnen opteren voor een ‘voorproefje’: een losse digitale editie. Bowen is ervan overtuigd dat lezers op basis van dergelijke voorproefjes sneller geneigd zullen zijn om over te schakelen op één van de hierboven vermelde langdurigere abonnementen.

Als de verkoop van losse edities aanslaat, zal WSJ dit model op termijn overigens ook gaan toepassen op andere platformen zoals Android. Dat heeft Daniel Bernard van The Wall Street Journal in een interview laten weten.

In de VS is het verkopen van losse digitale kranten een nieuw model, maar in Nederland maken onder meer NRC Handelsblad en De Volkskrant daar al een tijdje gebruik van.

(Via: Paid Content )

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in