Barnes & Noble succesvol met kiosk voor Nook Color

0

Boekwinkelketen Barnes & Noble heeft naar eigen zeggen sinds de lancering van de Nook Color in november al meer dan 650.000 abonnementen en losse tijdschriften en kranten verkocht. Hiermee overtroffen de verkopen in de Nook Newsstand de verwachtingen van Barnes & Noble ruimschoots.

Barnes & Noble begon half november met het verschepen van de Nook Color. De nieuwe leestablet bleek vooral tijdens de feestdagen een hit en verkocht in december beter dan de originele Nook ereader. Tegelijk met de populariteit van de Nook Color nam ook de belangstelling voor digitale tijdschriften en kranten toe. Op dit moment verkoopt Barnes & Noble zo’n 120 verschillende kranten- en tijdschriftentitels via de digitale kiosk. In de eerste twee maanden van de beschikbaarheid van de Nook Color verkocht het bedrijf in totaal 650.000 kranten en tijdschriften, zowel in abonnementsvorm als losse nummers.

Onder de best verkochte tijdschriften en kranten van Barnes & Noble bevinden zich onder meer de US Weekly, National Geographic, USA Today en New York Times. Klanten kunnen een abonnement nemen waarbij de nieuwe edities op het moment van verschijnen automatisch naar het apparaat verstuurd worden. Daarnaast is het ook mogelijk losse nummers aan te schaffen. De kranten en tijdschriften worden full-color aangeboden en kunnen gelezen worden in een universele leesmodus die aan het 7-inch scherm van de Nook Color is aangepast.

(Via: Barnes & Noble.)

Vorig artikelBooki.sh lanceert web-app voor ebooks
Volgend artikelNieuwsplatform Ongo gelanceerd

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in