Google begint online kwartaaltijdschrift

0

Met Think Quarterly heeft Google UK een online kwartaalmagazine over data en technologie gelanceerd. Het tijdschrift, dat gratis via het web te lezen is, bevat geen advertenties, en is evenmin rijk aan veel links of audiovisuele elementen.

Het nieuwe internettijdschrift van Google, dat 62 virtuele papiervellen telt, is via het web te lezen, in HTML-vorm of door middel van de bladertechnologie van Issuu. Afgaande op de afbeeldingen op de website van The Church of London – een Brits designbureau dat met Google meegewerkt heeft aan deze publicatie – ziet het ernaar uit dat Think Quarterly ook in gedrukte vorm bestaat. Google heeft overigens al laten weten dat er nog voor dit weekend ook een PDF-versie van Think Quarterly beschikbaar komt, die probleemloos op tablets en ereaders gelezen zal kunnen worden.

Voor de knappe vormgeving van het magazine en de website verdient The Church of London een pluim. Toch is het, in tijden van verrijkte ebooks en alsmaar interactiever wordende smartphone- en tablet-applicaties, jammer dat het magazine amper hyperlinks bevat, en al helemaal geen multimediale toepassingen.

Inhoudelijk richt Google zich met Think Quarterly voornamelijk tot de zakelijke sector, en meer bepaald tot haar eigen partners (1500 partners uit het Verenigd Koninkrijk kregen Think Quarterly toegestuurd). Naast interviews met een handvol belangrijke Google-figuren, worden in Think Quarterly ook onder meer Guy Laurence, de CEO van Vodafone UK, en datagoeroe Hans Rosling aan het woord gelaten. Journalisten van onder meer The Guardian en Financial Times werkten mee aan de eerste editie van Think Quarterly.

Op de website wordt Think Quarterly omschreven als een boek, dat ademruimte moet bieden in deze drukke wereld. En op de Twitter-pagina van Think Quarterly noemt Google het magazine ook nog een ‘unieke communicatietool’.

Lees het eerste nummer gratis op ThinkQuarterly.co.uk. De volgende editie verschijnt in mei.

(Via: Mashable.com)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in