NRC en De Persgroep verkopen fors meer digitale kranten

0

De oplage van zowel NRC als nrc.next is het afgelopen jaar licht gestegen. De groei komt doordat het aantal digitale lezers flink toenam. Ook De Persgroep zag een groei van het aantal verkochte digitale kranten.

Bij nrc.next steeg de digitale oplage in een jaar tijd van 1.000 exemplaren naar ruim 11.000. In oktober 2012 introduceerde nrc.next een nieuwe applicatie, die dus succesvol lijkt te zijn. Het NRC heeft een bijna dubbel zo grote digitale oplage, meldt NRC Media op de website. Hier lag de digitale verkoop in het eerste kwartaal van 2013 35% hoger dan een jaar eerder. Volgens hoofdredacteur Peter Vandermeersch toont de groei “dat niet de drager papier belangrijk is. Maar wél de inhoud.”

Bij concurrent De Persgroep nam het aantal digitale lezers ook flink toe. Wel kon deze stijging er niet voor zorgen dat de totale oplage iets afnam. Van alle kranten van deze uitgever worden er nu 75.000 dagelijks digitaal verkocht. De Volkskrant is met een digitale oplage van 45.000 exemplaren marktleider. Het AD bezet de tweede plek in het digitale portfolio van de uitgever met een oplage van 21.000.

Vorig artikel‘Facebook werkt aan Flipboard-concurrent’
Volgend artikelBarnes & Noble stopt met tablets, focus op ereaders
Hoi! Ik ben Martijn, freelance webredacteur. Ik ben een fanatiek lezer, zowel vanaf een ereader als van papier. Zelf ben ik in het bezit van een Kindle Paperwhite en een Kobo Glo, maar heb in de loop der tijd ook met veel andere merken kunnen spelen. Behalve op eReaders.nl schrijf ik ook op mijn boekenblog Mustreads.nl.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in