Google News herkent beste artikelen van uitgevers

0

Google heeft op een conferentie in Boston een nieuwe manier geïntroduceerd waarmee online nieuwsorganisaties hun beste artikelen in Google News kunnen laten bovendrijven. De zoekmachine houdt vanaf nu rekening met een speciale ’tag’ die uitgevers aan hun artikelen kunnen verbinden.

Het stukje HTML-code is een van de manieren waarop Google kwalitatieve artikelen wil herkennen uit het grote aanbod dat dagelijks via de nieuws-zoekmachine wordt aangeboden. Artikelen die zijn voorzien van de speciale ‘Standout’-tag komen in aanmerking voor het label ‘feautured’ op de site van Google, zowel op de voorpagina als in zoekresultaten.

Uitgevers mogen in iedere week maximaal zeven keer gebruik maken van de tag voor hun eigen artikelen, wel kunnen ze met de tag ongelimiteerd naar digitale artikelen van andere uitgevers verwijzen. Wanneer een site over het maximale aantal heen gaat ‘straft’ Google die websites door minder of helemaal geen rekening meer te houden met de tag op die site.

De ‘Standout’-tag werkt momenteel enkel voor de Amerikaanse versie van Google News. Of ondersteuning voor de tag ook naar andere landen komt zal mogelijk afhangen van het succes in de VS. Google’s doel met de tag is om originele en kwalitatieve digitale journalistiek een grotere plaats te geven in Google News.

(Via: Google.)

Vorig artikelGartner stelt verkoopverwachtingen bij voor Androidtablets
Volgend artikelPresenteert Amazon zijn tablet deze week?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in