Tijdens de presentatie van de derde kwartaalcijfers voorspelde financieel directeur van Amazon, Tom Szkutak, een recordverkoop van de Kindle en de Kindle Fire. Hij vertelde dat aangezien een groot deel van de winst van deze producten komt van de digitale aankoop van klanten na de koop van de apparaten, de winst achterloopt op de verkoopcijfers.
Szkutak legt uit: “Als een klant eenmaal een apparaat heeft gekocht, wat kopen ze dan nog meer? Wij hebben nu data die we nog niet hadden voor de lancering [van de Kindles met advertenties]. Als een klant een Kindle aanschaft en rondloopt met de enorm grote selectie binnen handbereik, dan kopen ze meer content.” Amazon houdt rekening met het apparaat, de accessoires, de content en de opbrengsten van de advertenties wanneer wordt berekend hoeveel een apparaat in totaal gaat opleveren.
De nieuwe Kindles verkopen erg goed: “In de drie weken sinds de lancering zijn het aantal orders voor eInk-Kindles het dubbele van de vorige lancering”, aldus algemeen directeur Jeff Bezos. “En baserend op wat wij zien van de Kindle Fire pre-orders wordt de capaciteit opgevoerd en fabriceren we er miljoenen meer dan we eerst hadden gepland.”
De netto winst van het bedrijf daalde 73 procent in het derde kwartaal ondanks de groeiende verkoopcijfers vanwege de hoge investering in hardware en de productovergang naar de nieuwe Kindles. Amazon liet ook weten dat de verkoop gegroeid is met 44 procent tot 10,9 miljard dollar.
(Via: The Next Web)