Inkomsten Financial Times stijgen sneller dankzij digitale abonnementen

0

Het gaat goed met de digitale abonnementen van The Financial Times. Een sterke groei heeft ervoor gezorgd dat de totale omzet in 2011 sneller gestegen is. The Financial Times zet dan ook in de toekomst nog sterker in op de overgang van print naar digitaal.

Vandaag maakte de FT Group haar cijfers over 2011 bekend. Daaruit blijkt dat de inkomsten van de krant met zes procent gestegen zijn tot een bedrag van 427 miljoen pond. De winst kwam daardoor uit op een bedrag van 76 miljoen pond, een stijging van 27 procent. De stijging van de inkomsten en winst valt te verklaren door de sterke groei van digitale abonnementen. Deze groeiden met zo’n 29 procent, tot 267.000.

Van de totale betaalde oplage bestaat 44 procent nu uit digitale abonnementen. In totaal is de oplage 600.000 stuks, digitaal en print gecombineerd. Dat is de hoogste oplage in de geschiedenis van The Financial Times. Het aantal geregistreerde gebruikers op FT.com groeide met 33 procent tot meer dan 4 miljoen en 19% van het verkeer naar de site is afkomstig van mobiele platformen. Aan het eind van 2011 was het aantal digitale lezers voor het eerst groter dan de papieren oplage in de US.

De FT Group blijft ook op de lange termijn inzetten op een toename van digitale abonnementen en een afname van de printoplage. Marjorie Scardino, algemeen directeur van Pearson, heeft er vertrouwen in dat de strategie haar vruchten blijft afwerpen. Wel verwacht de FT Group dat haar inkomsten in het komende jaar lager zullen uitvallen, door verdere acties om de veranderingen van print naar digitaal te versnellen.

Via: Journalism.co.uk.

Vorig artikelBol.com overgenomen door Ahold
Volgend artikelReview Icarus eXcel: hoogvlieger met scherp en groot scherm

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in